Akleja

Vad vi har haft det varmt nu i flera dagar. Love it! Idag är det lite svalare och det ser ut som det blir regn när som helst. Det får det gärna göra för nu är det torrt och då slipper jag vattna alla rabatter för en gångs skull.
*
Det händer mycket nu i alla rabatter, jag ser att växter som jag har sått upp från frö för flera år sedan blir så mycket finare med åren, knubbigare och mera blommor. Jag menar en av dom alla den underbara blomman Akleja. Vem kan motstå denna vackra växt.
*
Som sagt har jag sått upp alla mina Aklejor från frö. Det är inte alls svårt. Jag har alltid sått mina inne utan någon köldperiod(fröet) och det har fungerat för mig.
*
I min trädgård så börjar Aklejorna slå ut nu...här kommer några bilder på dom som har börjat blomma. Fler kommer när dom andra Aklejorna börjar blomma.
*
*
'*
*
*
*
*
Dålig bild med orkade inte ta en ny....
/Lislenas Trädgård!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
rss
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!